Communicatie

Communicatie

Communiceren is meer dan twee keer per jaar een afsprakenkaartje sturen.

Als tandarts krijgt u steeds meer voor uw kiezen. Door de toenemende invloed van verzekeraars, nieuwe regelgeving én patiënten die niet meer vanzelfsprekend twee keer per jaar langskomen, bent u genoodzaakt om efficiënter te communiceren met uw patiënten.

Wat levert het op

Door gericht met patiënten te communiceren, zullen ze behandelplannen sneller accorderen en komen ze eerder terug voor hun halfjaarlijkse controle. Hierdoor neemt enerzijds de bezettingsgraad toe en zorgt u ook nog beter voor uw patiënten.

Henry Schein Business Solutions heeft een aantal oplossingen die u helpen om uw praktijkstoel gevuld te houden.


  • Praktijktraining AVG (max 15 personen)

    Op 25 mei 2018 komt de Wet bescherming persoonsgegevens te vervallen en treedt de Europese privacywetgeving Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) in werking. De AVG zorgt voor een versterking en uitbreiding van privacyrechten en meer verantwoordelijkheden voor organisaties. Dit geldt ook voor mondzorgpraktijken. De cursus AVG bereidt het praktijkteam voor op wat komen gaat. De cursus is ontwikkeld door MCS in samenwerking met TeekensKarstenss advocaten notarissen.

    Informatie aanvraag

    More info

    Inhoud cursus: 

    programma:

    • Verhouding AVG tot gezondheidsrecht
    • Dossier-/bewaarplicht geheimhoudingsplicht
    • Verwerker van eindverantwoordelijke WKKGZ
    • Begrippen en uitganspunten AVG
    • Gezondheidsrechtelijke aspecten
    • Datalekken
    • Uitvoeringswet AVG
    • Samenvatting: wat staat jullie te doen?
    • praktische tips/do’s en don’ts

     

    Leerdoelen:

    • Beter zicht op het belang van privacy en gegevensbescherming binnen de praktijk
    • Meer bewustzijn over de verwerking van persoonsgegevens in de praktijk
    • Het herkennen van datalekken en onderscheid maken in de gevolgen daarvan, zowel in ernst als in te nemen stappen
    • Hoe om te gaan met verschillende verzoeken omtrent het patiëntendossier
    • Het herkennen van aandachtspunten in onderhandeling met diverse softwareleveranciers, waaronder EPD als salarisadministratie
    • Het formuleren van actiepunten voor de praktijk als gevolg van de AVG


    Duur cursus: Dagdeel ochtend of middag 
    Inschrijven: info@dentalliance.nl of via www.dentallianceshop.nl
    Locatie: Praktijk afnemer

    Trainers: Lizette Jaques, advocaat privacyrecht Emiel van der Veen, advocaat zorg- & privacyrecht (TeekensKarstenss advocaten notarissen)

    Doelgroep: Het hele praktijkteam

    Kosten: € 700.- praktijk "max 15 personen" of ga naar www.dentallianceshop.nl  en betaal  met DA punten.

    Meerprijs: >15 personen, p.p.  €15,- euro of 100 Dentalliance punten

    Download hier de PDF voor de praktijktraining

    Er is ook een Cursus Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) op 24 / 25 mei 2018, download hier de PDF of ga www.hsbusinesssolutions .nl/training services

  • Cursus: Marketing in de mondzorg

    Waarom is marketing ook in de mondzorg belangrijk en hoe kan je hier doeltreffend en praktisch mee aan de slag? Roberto Lamsberg van DCManagement leert u in deze dagcursus hoe u voor de praktijk een integraal marketingplan opstelt dat in relatie staat tot de strategie van de praktijk.

    Informatie aanvraag

    More info

    De cursus bestaat uit vier delen en duurt 5 á 6 uur. De cursus zal worden gegeven in het Miele Experience Center in Nieuwegein. De inhoud van de cursus ziet er als volgt uit:

     

    Deel 1: de relatie tussen strategie en marketing binnen de mondzorg

    Tijdens het eerste deel wordt er algemene informatie gegeven over wat strategie en marketing precies zijn. Daarna worden deze twee begrippen betrokken op de mondzorg en uitgewerkt o.b.v. een strategisch- en marketingplan van een tandartspraktijk. Aan de hand hiervan wordt duidelijk wat het verschil tussen, middelen, acties en doelen precies is en hoe nauw marketing en strategie met elkaar verbonden zijn.

    Deel 2: klantwaardemodellen

    In het tweede deel komen klantwaardemodellen aan bod (Customer Intimacy, Product Leadership en Operational Excellence). In dit deel wordt duidelijk gemaakt dat alle praktijkhouders hetzelfde Business Model hanteren maar dat hun strategie kan variëren. De praktijkhouders krijgen de gelegenheid om op het eind van het tweede deel met terugwerkende kracht te onderzoeken welke strategie zij in de loop der jaren binnen hun eigen praktijk hebben geïmplementeerd.

    Deel 3: klantervaring

    In het derde deel wordt de klantervaring nader bekeken. Hierbij wordt de aansluiting tussen de klantervaring en de strategie van de praktijk uitgelicht. Praktijkhouders dienen er namelijk voor te zorgen dat hun strategie ook meetbaar is en effect heeft.

    Deel 4: Customer Journey

    In het vierde deel wordt de Customer Journey besproken, evenals hoe de resultaten die uit een Customer Journey voortkomen geëvalueerd en geïmplementeerd kunnen worden. Het vierde deel wordt afgesloten met een praktische opdracht waarbij de praktijkhouders met elkaar of met hun assistenten een ‘Customer Journey’-traject opstellen.

    Datum: 23 november 2018

    Kosten: € 500,- of met 3.334 Dentalliance punten. www.dentallianceshop.nl

    Locatie: Miele Experience, Nieuwegein 

    Inschrijven: Ga naar cursus@henryschein.nl  of bel  036 53 586 00

     

  • Magazine nr. 3/2017

    Iedereen is het erover eens dat omstandigheden in de dentale markt sneller veranderen dan een paar jaar geleden. Vaak denken praktijkhouders te weinig na over wat een verandering doet met de positionering van de praktijk. De loyaliteit van de patiënt is echter niet vanzelfsprekend; het vergt een inspanning van het hele tandheelkundige team. Lees meer in deze Solutions editie over Henry Schein Business Soluitons oplossingen voor de praktijk.

    Informatie aanvraag

  • Magazine nr. 2/2017

    Met trots presenteren wij u ons nieuwe Solutions magazine. Uiteraard treft u in deze uitgave veel nieuws over dentale producten. Dit delen wij graag met u nadat we in maart de IDS in Keulen hebben bezocht en in april onze Openhuisdagen hebben gehouden.

    Informatie aanvraag

    More info

    Meer lezen? Download dan de pdf

  • Magazine nr. 1/2017

    Henry Schein Solutions Magazine nr. 1 In dit het blad presenteren wij u relevante en interessante artikelen die raakvlakken hebben met uw werkgebied en onze activiteiten. Ons huidige bedrijf heeft een rijke historie in de Nederlandse markt (NDO Leeflang, v.d. Braak & de Vos, Servodent en Sirona), met eigen professionals en veel tandheelkundige kennis. Dit biedt naast bovenstaande voordelen ons de mogelijkheid u te helpen met praktijkvraagstukken zoals bijvoorbeeld uw personeelszaken. Al in 2004 kwamen wij met het idee om onze kennis te delen met onze klanten. In de afgelopen jaren hebben wij dit gedachtegoed verder uitgebouwd. Anno 2017 werken wij samen met de beste partners voor alle vraagstukken van de tandartspraktijk. Onder de naam “Business Solutions” bieden wij een heel gamma aan services en oplossingen wat zich strekt van kwaliteitshandboeken tot patiënten-enquêtes en marketingtools. Want wij willen uiteindelijk vooral bijdragen aan de gezonde mond! En dat is geen loze kreet: We zijn immers niet voor niks partner van Het Fonds Mondgezondheid. Meer lezen download dan de PDF.

    Informatie aanvraag

    More info

    Wat zegt uw onderbuikgevoel?
    Henry Schein Business Solutions staat voor een persoonlijke benadering. Bovendien koesteren wij de klantrelatie en proberen een zo goed mogelijk advies te geven, waarbij uw resultaat centraal staat. Het blijkt dat ondernemerschap een steeds belangrijkere rol speelt in de praktijk.

    Wij zijn continu op zoek naar de juiste combinatie op zowel vakinhoudelijk als op bedrijfseconomisch vlak. Het halen van optimaal rendement en werkplezier, in en voor uw praktijk, staat hierbij voorop. Weg van het onderbuikgevoel, maar samen met u, in 2017, tot de ontdekking komen waar dit vandaan komt en hoe te veranderen.
     

    De markt
    Dat tandartsen steeds meer moeten delegeren aan mondhygiënisten en preventie-assistenten is onvermijdelijk. Het aantal tandartsuren neemt af doordat een grote groep de komende jaren met pensioen gaat en steeds meer jonge tandartsen parttime willen werken. Met de hulp van mondhygiënisten en preventie-assistenten is het echter prima mogelijk om de patiënten alle zorg te bieden die nodig is.


    Rendementsverbetering
    Rendementsverbetering is voor veel praktijken een moeilijk thema. Toch is het een actueel thema.
    Grofweg is rendement het verschil tussen omzet en kosten. De kunst is om de omzet op peil te houden of te vergroten, en de kosten te minimaliseren. Er zal dus aan weerszijden gekeken moeten worden.


    Financieel inzicht en “het onderbuikgevoel”
    Om als praktijk te groeien en succesvol te zijn is goed financieel inzicht belangrijk. Alleen dan kan uw praktijk optimaal presteren. Een snelle groei, een niet optimale praktijkvoering of veranderingen van personeel kunnen er toe leiden dat uw praktijk geen optimaal rendement heeft.

    Het onderbuikgevoel geeft dit vaak al aan. Twee belangrijke vragen zijn dan ook:
    • Hoe krijg ik op een heldere en overzichtelijke manier inzicht in de kosten van mijn praktijk?
    • Hoe krijg ik beter inzicht, wie doet wat en wie is waarvoor verantwoordelijk binnen mijn praktijk?

    Partner & Partners
    Ook dit jaar kunt u op ons vertrouwen om praktijken bedrijfsgerichte vraagstukken op te lossen. U staat er vaak niet bij stil, maar toch heeft u hier
    dagelijks mee te maken. Het is dan ook van belang dat u kunt vertrouwen op een sterke partner. Een partner met partners, die u bijstaan om deze vraagstukken samen op te lossen, maar ook vooral probeert te voorkomen. Een Henry Schein adviseur kan dit met u inzichtelijk maken en samen met u bepalen wat te doen.
    Het blijft immers maatwerk.

     

    Meer lezen? Download dan de pdf

  • WordPress Website

    Maak samen met Controlsite & WordPress een fantastische website.
    Ontwerp de perfecte site voor je praktijk. Het is leuk en eenvoudig. Creëer vandaag nog je prachtige website.
    WordPress maakt de allermooiste websites mogelijk voor bedrijven & professionals. Laat zien wat je te bieden hebt.

    Informatie aanvraag

    More info

    Vul je website met de dingen die voor jou praktijk belangrijk zijn. 

    Zet je foto's op je website of upload ze. Begin een blog om je Patiënten op de hoogte te houden van wat er speelt in de praktijk.
     
    Wat is WordPress?
    WordPress is een Content Management Systeem (CMS) waarmee je heel gemakkelijk een website kunt maken én onderhouden. WordPress in één zin: WordPress is een systeem om je website, blog of zelfs webshop mee te beheren zonder dat je HTML of PHP hoeft te kennen.

    WordPress wordt veel gebruikt, Op dit moment is het zelfs zo dat 80% van de websites die in de VS gelanceerd worden én een CMS gebruiken op WordPress draaien.
     
    Een website helemaal voor jezelf. Laat vandaag nog je eigen website maken.
     

    Controlsite heeft 4 WordPress opties voor u:

    Compleet WordPress pakket:

    -1.  Het All-in WordPress Pakket: U doet niets, Controlsite bouwt de site en levert de WordPress site op.
            Hierna onderhoud u zelf de content van de website en veiligheid.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Losse WordPress Pakketten:

    -1. Controlsite WordPress, pakket nr 1. Opstartpakket (Activatie, Vormgeving en Techniek).
           U doet zelf pakket nr 2. Invulling website en pakket nr 3. de Hosting website en Veiligheid.

    Of

    -2. Controlsite WordPress,  pakket nr 2. Invulling van de website.
           U doet zelf pakket nr 1. Activatie, Vormgeving, Techniek en  pakket  nr 3. de Hosting website & Veiligheid.

    Of

    -3. Controlsite WordPress, pakket nr 3. Hosting website & veiligheid.
           U doet zelf pakket nr 1. Activatie, Vormgeving, Techniek en pakket  nr 2. de Invulling van de website.

    Ga naar de Dentalliance shop en bestel uw website vandaag nog. klik: Hier

  • Magazine nr. 3/2016

    Henry Schein Dental Business Solutions Magazine nr 3

    Informatie aanvraag

    More info

    Delegeren en communicatie, zijn volgens mij de twee punten waar de grootste behoefte aan ondersteuning nodig is. Het runnen van een praktijk, samenwerken, leidinggeven en het omgaan met patiënten zijn in het dagelijks werk heel belangrijk. De patiënt is steeds mondiger geworden. Daarom is communicatie nu meer dan ooit cruciaal om patiënten te behouden en regelmatig terug te laten komen. Om die behandeling te doen die u heeft geconstateerd, zonder concessies te doen aan kwaliteit en prijs.
    Het is dan ook van belang je patiënt goed te begeleiden vanaf het moment dat ze binnenkomen, het behandelplan uitgebreid te bespreken en daarbij te benadrukken dat niet elke behandeling meteen volgende week hoeft te gebeuren. Faseren is het sleutelwoord, zo wordt het voor de patiënt behapbaar.

    Dat u als tandarts steeds meer delegeert aan mondhygiënisten en preventie-assistenten is volgens mij dan ook onvermijdelijk.

    Het aantal tandartsuren neemt af doordat een grote groep de komende jaren met pensioen gaat en steeds meer jonge tandartsen parttime willen werken.
    Met de hulp van mondhygiënisten en preventie-assistenten is het echter prima mogelijk om de patiënten alle zorg te bieden die nodig is. Je moet als tandarts kunnen inschatten wat voor type patiënt je voor je hebt en hoe je dit het beste met hem of haar communiceert.

    Meer hierover leest u in dit magazine.

  • ZorgSom

    Hoe helpt u uw patiënten beslissen over een behandelplan? Kort gezegd is ZorgSom opgezet door tandartsen: Wat willen wij als tandarts graag aan informatie delen met de patiënt ?

    Informatie aanvraag

    More info

    ZorgSom is een initiatief van Ben Odenkirchen, tandarts sinds 1982 en Edgar van der Geest, ICT specialist sinds 2003 en eigenaar van In Ident Automatisering. Ben en Edgar hebben ZorgSom ontwikkeld om de patiënt te helpen bij het beslissen over een behandelplan.

    Hoe helpt u uw patiënten beslissen over een behandelplan?

    Algemene informatie

    Voor de wat meer uitgebreide behandelingen bent u verplicht een behandelplan op te stellen. Maar maakt de patient direct een afspraak om dit plan uit te laten voeren? Soms wel maar vaak wil de patiënt ook weten wat hij terugkrijgt van zijn tandartsverzekering?

    Zeker als de noodzaak van een geadviseerde behandeling nog niet acuut is, beland uw behandelplan snel onderaan de prioriteiten lijst.

    ZorgSom heeft een programma ontwikkeld wat dankzij een directe koppeling met uw praktijk automatiseringsprogramma enerzijds en de koppeling met alle polis gegevens direct antwoord geeft op de vraag wat de patiënt zelf moet betalen. Een beslissing kan dan in veel gevallen direct worden genomen.

     

    Wat gaat de behandeling mij kosten?

    Bovenstaande vraag wordt u waarschijnlijk dagelijks door patiënten gesteld, waarbij u vervolgens de patiënt van een begroting voorziet. Heeft de patiënt nu echter antwoord op zijn vraag? Gevolg is dat de patiënt , in het beste geval, thuis de begroting naast de polis legt, om vervolgens te besluiten de behandeling wel of niet te accepteren of uit te stellen. Vaker echter beland een begroting onderaan de stapel met zaken die nog eens uitgezocht moeten worden

    Behoefte aan transparantie

    Om de patiënt antwoord te geven op zijn vraag, dient hij tevens te worden geïnformeerd over zijn persoonlijk zorgbudget, wat de eigen bijdrage betreft en of een geplande behandeling hier nog in past. In Nederland zijn op dit moment circa 3600 aanvullende verzekeringen. Deze hebben eigen voorwaarden en worden volgend jaar waarschijnlijk weer aangepast. Het is onmogelijk om dit allemaal uit het hoofd te leren.

    In één opslag

    Toch is deze behoefte aan transparantie realiseerbaar. Dentalliance werkt samen met ZorgSom. ZorgSom koppelt de aanvullende verzekering van de patiënt en de behandelhistorie aan elkaar. Een tool waarbij je niet meer afhankelijk bent van de patiënt of zorgverzekeraar om het budget te controleren, in één opslag is de informatie beschikbaar. Oftewel: met behulp van deze software kunt u een vertaling maken van de begroting naar het individuele zorgbudget van de patiënt, wat bijdraagt aan de behandelacceptatie van de patiënt.

    Volledig gekoppeld aan uw praktijkautomatisering

    ZorgSom haalt de gegevens van de patiënt en het behandelplan uit uw eigen praktijkautomatiserings pakket. Hierdoor wordt dubbele invoer voorkomen en krijgt de patiënt direct antwoord op de vraag wat een behandeling hem gaat kosten.

     

    De voordelen van ZorgSom op een rij:

    Overzicht : In één opslag kunnen zien hoe de patiënt verzekerd is, zonder te klikken, zonder te scrollen. ZorgSom geeft in één scherm alle informatie.

    Inzicht: In ZorgSom zijn de vergoedingen van meer dan 5000 aanvullende tandarts verzekeringen te raadplegen, zonder dat er vooraf een begroting gemaakt hoeft te worden.

    Veiligheid:  Geen informatie van de praktijk over het internet, ZorgSom wordt lokaal geïnstalleerd. Dit betekent ook dat er geen internet beschikbaar hoeft te zijn op iedere werkplek. 
    De kans op het binnenhalen van virussen wordt beperkt als het personeel niet tussentijds het net op kan.

    Betrouwbaarheid: Zekerheid dat de uitkomst van de berekening klopt, ZorgSom staat  garant voor de uitkomst van de berekening.

    Gemak: Een begroting moet makkelijk op te stellen zijn:  De tandarts wil niet alle techniekkosten uit het hoofd hoeven kennen. 
    In ZorgSom zijn de belangrijkste kosten van Excent Tandtechniek standaard opgenomen. Kosten van andere laboratoria ,of techniek in eigen beheer, kunnen opgenomen worden.

    Watch video

  • Magazine nr. 1/2015

    Henry Schein Dental Business Solutions Magazine nr 1

    Informatie aanvraag

    More info

    Het eerste Dentalliance Magazine is een feit. In samenwerking met onze partners, is dit mooie innovatieve magazine tot stand gekomen. De tandheelkundige wereld om ons heen verandert constant en ondernemerschap speelt daarin een belangrijke rol. Steeds meer praktijken zijn zich bewust van het belang van goed ondernemerschap. In dit magazine laten onze partners hun licht schijnen over innovatieve producten en consultancy diensten. 

    De missie van Henry Schein Dentalliance is om tandartsen/office managers te ondersteunen bij de dagelijkse vraagstukken in de praktijk. Met als doel een efficiëntere en effectievere praktijk en meer werkplezier zodat u als tandarts zich kan concentreren op een optimale patiëntenzorg. Dat zijn de doelen waarmee wij u als ondernemende tandarts willen helpen onder het motto: ‘samen ondernemen’. 

    Zoals u misschien al hebt gemerkt, zijn er het afgelopen jaar al verschillende activiteiten geweest en heeft Dentalliance haar plaats in de markt gevonden. Zo is onlangs de Dentalliance HR website gelanceerd. Naast de thema gerelateerde interviews en productinformatie zijn er natuurlijk ook regelmatig updates van succesvolle producten en acties die u via internet en/of
    brievenbus op de hoogte brengen over ondernemend Nederland in de tandheelkunde om u heen. Wij willen daarom niet alleen maar producten leveren, maar ook een partner zijn, voor u als klant, op het gebied van bedrijfsvoering.

    In dit magazine komen diverse aspecten van diensten aan het licht en geven verschillende mensen van zowel binnen als buiten de tandheelkunde hun mening op dit gebied. Het is dus belangrijk om te blijven innoveren, zowel binnen als buiten ons vakgebied. Ondernemen loont!
     

  • ConnectDental

    Henry Schein Dental, Arseus Lab en Arseus Dental introduceren het digitale concept ConnectDental. De drie partners laten een breed scala aan innovaties en producthighlights de revue passeren, variërend van röntgen, digitale scanners, innovatieve 3D-printers tot de nieuwste freesmachines alsmede services met duidelijk toegevoegde waarde. Uiteraard alles met betrekking tot het digitalisatieproces in de tandheelkunde.

    Informatie aanvraag

    More info

    Henry Schein Dental, Arseus Lab en Arseus Dental bundelen hun digitale netwerken in tandheelkundige praktijken en tandtechnische laboratoria alsmede de integratie van open CAD/CAM-systemen en innovatieve hightechmaterialen onder de overkoepelende merknaam ConnectDental. Diverse (digitale) componenten worden gecombineerd tot een open oplossing en zorgen voor een efficiënte workflow. Deze workflow gaat van 3D-diagnostiek, digitale imprints, het ontwerp van implantaten, de vervaardiging van het model via een 3D-printer (RPT) tot het ontwerpen en produceren van de reconstructie met slijp- en freesmachines. Henry Schein Dental, Arseus Lab en Arseus Dental bieden hun klanten daarbij een uitgebreide portfolio materialen, apparatuur en systemen met verschillende eigenschappen en specifieke concepten alsmede de bijbehorende scholing en training. De expertise van de partners op hun specifieke terrein, het persoonlijke advies en de professionele implementatie zorgt ervoor dat de uitkomst van deze samenwerking meer is dan de som der delen. ConnectDental optimaliseert de samenwerking tussen de tandheelkundige praktijk en het tandtechnisch laboratorium waardoor de patiënt de best mogelijke zorg krijgt.

    De drie partners hechten veel belang aan het verbeteren van de gezondheidszorg voor patiënten. Het ConnectDental-concept staat garant voor betrouwbare digitale oplossingen, ontworpen om mondzorgprofessionals te ondersteunen bij het verlenen van de allerbeste zorg aan patiënten. ConnectDental betekent dat mondzorgprofesisonals op effectieve wijze nieuwe digitale technologie in hun praktijk kunnen toepassen, zodat de productiviteit en efficiency toenemen en de zorg voor de patiënt wordt verbeterd. Daarbij heeft ConnectDental tot doel mondzorgprofessionals te ondersteunen bij het bepalen van de beste technologie, waarna ze begeleid worden in het proces om deze technologie in hun praktijk te integreren. Daarnaast biedt ConnectDental doorlopende ondersteuning, onder meer door voortdurende updates met nieuwe ontwikkelingen en onbeperkte mogelijkheden tot scholing en training – alles om de zorg voor de patiënt te blijven verbeteren.

    Voor meer informatie neem contact op met onze adviseurs

    Watch video

  • PraktijkApp

    Wat is de praktijkApp? De PraktijkApp is een App voor uw patiënten, die voor hen gratis te downloaden is in de AppStore en Android store. De App wordt door collega’s wel gezien als het verlengstuk van hun huidige dienstverlening, want patiënten reageren allemaal erg enthousiast. De praktijkApp bestaat uit twee Apps. Eén Mijn Tandarts App voor in de Android Store en één Mijn Tandarts App voor in de AppStore. We bouwen voor u dus twee Apps. Beide Apps communiceren met software waarmee u in staat bent de inhoud, afspraken en berichten zelf te beheren en te gebruiken.

    Informatie aanvraag

    More info

    U als tandarts verbetert zo gezegd hiermee uw dienstverlening en uw klantenbinding en uw no-shows zullen drastisch verminderen.

    Logisch want de voordelen voor uw patiënt zijn er teveel om op te noemen. Maar om één belangrijk voordeel te noemen: het zorgt voor een enorm gebruikersgemak. Niet alleen het gebruikersgemak is belangrijk, maar ook de snelle bereikbaarheid voor patiënten van relevante informatie zoals bijvoorbeeld het nummer van de dienstdoende weekend tandarts, informatie over uw praktijk, instructiefilmpjes, de geïntegreerde Ivoren Kruis folders, de koppeling met FAMED zorgen ervoor dat uw patiënten niet meer hoeven te zoeken, te scrollen, te verkleinen of te vergroten op uw website of mobiele website en ga zo maar door.

    Ook aan u als praktijkhouder hebben we gedacht en zijn er kostenbesparende voordelen te behalen. Met ons ingebouwde afspraken systeem kunt u nu ook afspraken versturen en/of berichten versturen naar uw patiënten. Voor slechts een klein fee kunt meteen beginnen met besparen. Hoe denkt u dat uw patiënt reageert als hij zijn afspraak in de App ontvangt? De eerste reactie zal een blik van verwondering zijn, de twee reactie zal zijn: “dat is handig”. De patiënt aan de balie ontvangt namelijk zijn/haar afspraak in de App en kan deze afspraak dus niet meer vergeten. Tevens ontvangt men automatisch twee gratis afsprakenreminders.

    Hoe informeer ik mijn patiënten over mijn App? 

    Verbeter de mondhygiëne van uw patiënt, neem eenvoudig een instructie op middels: Door de koppeling met de App GezondeMond is deze snel te downloaden en kan een persoonlijk preventief programma worden opgesteld.

    - Een geluidsopname.

    - Een video-opname.

    - Een foto.

    Maak kennis met het team.

    Het is prettig voor patiënten om te zien wie de behandelaar is en met wie ze te maken hebben in uw praktijk. Duidelijk en overzichtelijk voor uw patiënten en helemaal van deze tijd.

     

    De Voordelen:

    1. De App levert u een aanzienlijkekostenbesparing op door het voordeliger versturen van afspraken.

    2. Verminderd No-Shows door gratis afspraakherinneringen

    3. De Mijn Tandarts App is gratis voor patiënten.

    4. Ontvang enthousiaste reacties van uw patiënten.

    5. De Mijn Tandarts App is eenvoudig en overzichtelijk.

    6. Ingebouwde tandjespoetsenlied voor kinderen.

    7. Enthousiasme over uw App verhoogt uw klantloyaliteit.

    8. Eenvoudig de route vinden middels de GPS routeplanner.

     

    • PAKKET BASIC

      Met pakket Basic geniet u van alle voordelen van de PraktijkApp. Uw patiënten downloaden gratis de "Mijn Tandarts" App in de AppStore en selecterenéénmalig uw praktijk. Uiteraard wordt uw logo in de PraktijkApp verwerkt en ontwerpen we voor u een design die de look en feel heeft van uw eigenhuisstijl of logo.

      U ontvangt van ons een promotie banner voor op uw website, zodat uw patiënten weten dat u uw eigen App heeft. Daarnaast krijgt u een unieke login voor ons App Beheer waarin u eenvoudig de inhoud van uw App kunt beheren.

      De Mijn Tandarts App wordt regelmatig geupdate, dit is in de prijs inbegrepen

    Watch video

  • Loyalty Makers

    Loyalty Makers. Uw Partner voor Communicatie & Loyale Patiënten De nieuwe Business Solution partner die u kan ondersteunen met oplossingen voor uw marketingcommunicatie. Dit gebeurt op een laagdrempelige en no-nonsense manier en altijd met het doel om uw patiënten loyaler te maken aan uw praktijk.

    Informatie aanvraag

    More info

    Waarom zij het doen

    De naam Loyalty Makers zegt het al. De organisatie zorgt ervoor dat uw patiënt loyaler aan uw praktijk als organisatie en/of merk wordt, zodat u zich weer ongestoord kunt concentreren
    op uw eigen corebusiness; het runnen van uw eigen tandartspraktijk. Want met loyale klanten loopt alles soepeler en genereert u meer traffic, dus meer nieuwe en frequent terugkerende patiënten.  Ook bij uw praktijk.

    Wat zij doen

    Loyalty Makers is een specialist in loyaliteitsprogramma’s, relatiegeschenken en communicatie. Het is een creatief, compact en flexibel full-servicebureau voor succesvolle geïntegreerde
    loyaliteitsmarketing en daarom een interessante partner die daadwerkelijk iets toevoegt aan Dentalliance. Het bedrijf is opgericht door een aantal enthousiaste collega’s die samen meer
    dan 50 jaar ervaring hebben in loyaliteitsmarketing. Ambitieuze denkers en doeners met visie, met lef én met betrokkenheid. Door de inzet van een breed scala aan instrumenten en middelen creëren zij verhoogde loyaliteit binnen uw doelgroep; de consument, die met een stralende lach uw praktijk verlaat.


    Persoonlijk advies. 

    Door te kiezen voor de diensten van Loyalty Makers binnen het Business Solutions programma kan er door een specialist worden bekeken welke communicatiediensten u momenteel inzet en
    waar uw praktijk qua communicatie-uitingen geoptimaliseerd kan worden. Zowel in beeld als in tekst, helpt Loyalty Makers u om structuur te krijgen in uw communicatie. Altijd met het uitgangspunt om structuur te krijgen in communicatiestroom en bij uw lokale doelgroep meer sympathie voor uw vakmanschap en uw medewerkers te creëren.

    Loyalty Makers zal met een advies een passend advies komen dat past binnen uw (punten)budget.
    Het eerste aanbod van de nieuwe partner bestaat uit diverse creatieve uitingen, zoals poetsdiploma’s, poetsinstructiekaarten of kleurplaten. Het aanbod zal nog verder worden uitgebreid met bijvoorbeeld diverse huisstijl- en drukwerkpakketten, standaard via een bestaand template, of voor u op maat gemaakt door een van de vormgevers of de opmaak van uw advertenties.
     

    Creëren van sympathie voor uw vakmanschap

  • SmileMe Mirror

    SmileMe Mirror, U wilt als praktijk meer cosmetische behandelingen gaan doen en bent zoekende naar een manier om uw patiënten te overtuigen? SmileMe is een softwarepakket dat op een snelle en visuele manier iedere patiënt doet dromen van een nieuwe glimlach. Het is een onmisbare communicatietool om als praktijk de esthetische behandelingen beter te promoten.

    Informatie aanvraag

    More info

    SmileMe Mirror
    De ultieme communicatietool om patiënten snel warm te maken hun glimlachen te verbeteren. Met de Smile Assessment laat je patiënten stilstaan bij hun verwachtingen, terwijl de Smile Simulatie hen net laat zien welk potentieel een nieuwe glimlach kan hebben. SmileMe helpt iedere praktijk communiceren op een manier die gegarandeerd cosmetische behandelingen verkoopt.

    Smile Consultancy:
    De SmileMe Software is gebaseerd op “Smile Consultancy”, een communicatieprotocol dat in 3 vlotte stappen tandheelkunde promoot en verkoopt. Ieder gesprek begint met “awareness” waarbij vragen worden gesteld die de verlangens van de patiënt duidelijk maken. Vervolgens maakt men het “potential” van de behandeling duidelijk door een snelle simulatie te maken. De laatste stap bestaat eruit de gekozen behandeling, of “solution”, op een geruststellende manier uit te leggen. Praktijken die besloten hebben deze flow te integreren, verbeteren in geen tijd hun rendement.

    De Behandeling-animaties:
    Het softwarepakket is voorzien van talrijke animaties die iedere behandeling op een nauwkeurige maar vooral eenvoudige manier visualiseert. Op deze manier wordt de patiënt gerustgesteld en kan hij in een positie worden gebracht om een beslissing te nemen.

    De Smile Assessment:
    Een interactieve manier om samen met de patiënt eens stil te staan bij wat ze nu juist echt verlangen van hun glimlach. Deze vragenlijst helpt de praktijk onmiddellijk beter te begrijpen wat deze patiënt wil, in plaats van zich te beperken tot wat de patiënt nodig heeft. Op deze manier wordt er meer relevante behandeling voorgesteld aan de patiënt.
    De Smile Simulatie:
    Er bestaat geen eenvoudigere en snellere manier op een patiënt visueel duidelijk te maken hoe groot de impact kan zijn van een nieuwe glimlach dan dankzij de Smile Simulatie. Een foto nemen en enkele malen klikken en de software tovert een indrukwekkende en realistische voor-en-na foto te voorschijn. Niets motiveert een patiënt meer dan een SmileMe-simulatie.

    Watch video

  • Wachtkamernet

    Wifi in de wachtkamer: De favoriete ‘wachtverzachter’ Met Wachtkamernet biedt u uw patiënten gratis draadloos internet in de wachtkamer. Uw patiënten kunnen tijdens het wachten kostenloos online met hun smartphone of tablet. Het is de favoriete ‘wachtverzachter’ van uw patiënten, veilig gescheiden van uw eigen praktijknetwerk.

    Informatie aanvraag

    More info

    Hoe werkt het? Wachtkamernet werkt heel eenvoudig en is in een paar minuten zelf te installeren: sluit het geleverde kastje aan op uw bestaande acces point of router en de service is direct operationeel. Het meegeleverde promotiemateriaal attendeert uw patiënten op de beschikbaarheid van gratis wifi in uw praktijk. 

    Wat biedt het mij? 

    Favoriete service Draadloos internet is niet meer weg te denken uit de huidige wereld. De jongere generaties beschouwen wifi zelfs bijna als een eerste levensbehoefte. Voor al uw patiënten geldt gratis wifi als favoriete ‘wachtverzachter’. 

    Gemak U sluit het voorgeprogrammeerd geleverde kastje in minder dan 2 minuten zelf eenvoudig aan en heeft er vervolgens nooit meer omkijken naar. 

    Promotie Patiënten krijgen bij gebruik van Wachtkamernet eerst een door u gekozen website te zien, bijvoorbeeld de website of Facebook-pagina van uw praktijk. In het laatste geval levert dit gegarandeerd veel extra likes op voor uw pagina. 

    Veiligheid Wachtkamernet is een veilig systeem: het opereert zelfstandig, los van uw praktijknetwerk. Het gebruik wordt daarnaast automatisch gemonitord en geregistreerd door het professionele systeem van PicoPoint, een van de voornaamste leveranciers van wifi-services voor retail en horeca. Een veilig idee!

    Voordeel Met Wachtkamernet hoeft u niet te investeren in apparatuur of monteur. U ontvangt het benodigde kastje plus aansluitsnoeren kant-en-klaar en kostenloos op uw praktijkadres, samen met het promotiemateriaal voor in uw wachtkamer. 

    Contractsduur is 1 kalenderjaar, deze wordt daarna automatisch verlengd en is dan maandelijks opzegbaar. 

    - Onbeperkt internettoegang;- Registratie van gebruikers en activiteit, dus voor u geen juridische aansprakelijkheid;
    - Professioneel beveiligd en gescheiden van uw praktijknetwerk;
    - Promotie- en instructiepakket voor in uw wachtkamer.

  • Controlscreen

    Controlscreen Wachtkamer TV Controlscreen geeft je volledige controle over narrowcasting. Maak online pagina's aan en regel zelf wanneer je wat uitzendt. Stem programma’s heel eenvoudig af op jouw merk, locatie en klanten. En combineer met de vele extra’s. Controlscreen maakt van iedereen een regisseur en zorgt ervoor dat u de controle heeft over uw eigen scherm.

    Informatie aanvraag

    More info

     

     Eenvoudige installatie

    U kunt zelf een TV aanschaffen dat HDMI ondersteunt.
    Wij leveren een speciaal, door ons ontwikkelde player, die u zelf in uw TV kunt pluggen en direct daarop de Controlscreen software kunt starten.  Uiteraard heeft u een werkende internet (bekabelde) verbinding nodig. 

     

    Maandelijkse updates

    Uiteraard verzorgen wij de maandelijkse, technische updates voor u en zorgen het ervoor dat het systeem continu blijft door ontwikkeld. 

     

    Gebruik maken van standaard content

    Uiteraard bieden wij standaard content aan zoals behandelings-informatie en animatie filmpjes.
    Dit verzorgen wij in samenwerking met Henry Schein Dental. 

     

    Meerdere locaties

    Je wilt op verschillende locaties gebruikmaken van controlscreen, maar de boodschap wisselt vaak per locatie? Daar is aan gedacht. Per locatie kan de boodschap namelijk aangepast worden.



    Zelf sheets maken en aanpassen

    Natuurlijk is het mogelijk om standaard ook sheets aan te maken dankzij onze standaard sjablonen
    die wij voor u ontwikkelen, compleet in eigen huisstijl.
    Naast het aanpassen van teksten kunt u ook zelf uw afbeeldingen wijzigen, daarbij kent ons systeem modules die u ook kunt toevoegen zoals een weer-module, een YouTube module en een nieuws-module. 

     

    Fragmenten aanpassen op dag/tijd

    Met Controlscreen kun je ieder fragment afspelen op een door jou gekozen tijdstip.
    Je kunt dus van tevoren de begin-en eindtijd van elk fragment instellen. Dit is ook handig als je per dagdeel een wisselende doelgroep hebt. Zo zou een basisschool in de ochtend ouders
    kunnen informeren en overdag de kinderen.
    Of een zakelijk bedrijf voor sluitingstijd de werknemers informeren over de file informatie.

    Bestel wachkamer TV  op: www.dentallianceshop.nl 

    Watch video

  • Controlsite website

    De Controlsite software is voor u als ondernemer ontwikkeld. Controlsite Nederland levert websites voor ondernemers met als doel om online representatief voor de dag te komen, de drempel te verlagen om de website up-to-date te houden voor gebruikers dankzij ons simpele beheer systeem. Dit zorgt ervoor dat iedereen zelf zijn website kan onderhouden zonder steeds afhankelijk van een ander te hoeven zijn of zonder het programmeren van code

    Informatie aanvraag

    More info

    Makkelijk te onderhouden website

    Een goede website is tegenwoordig hét visitekaartje van elke onderneming. Dus ook van uw praktijk. Het onderhoud van een website is vaak het probleem. Wij bieden u een oplossing waarmee u zeer eenvoudig uw eigen website kunt onderhouden. Dat spaart kosten en u site is altijd up-to-date.

    De 8 redenen om Controlsite te gebruiken

    Overstappen naar Controlsite hebben veel gebruikers al hun voordelen opgehaald. Lees de volgende items door waar deze gebruikers tegen aan liepen.

    Niet meer afhankelijk van derden
    Door ons beheer systeem te gebruiken kunt u zelf eenvoudig uw online zaken organiseren en direct wijzigen van bijvoorbeeld teksten, afbeeldingen etc. U bent op deze manier niet meer steeds afhankelijk van personen of externe bureaus.
     

    Lage- en voorspelbare kosten
    Door lage kosten is het voor kleine zelfstandige, startende ondernemers en MKB bedrijven aantrekkelijk om af te nemen.
     

    Maandelijkse automatische updates van de laatste techniek
    Alle technische updates zoals plugins, modules, google zaken en veiligheid worden allemaal centraal doorgevoerd. U heeft dus altijd de laatste updates, zonder hiervoor extra te betalen.
     

    Responsive design
    Uw website meteen op uw smartphone of tablet zichtbaar zonder een tweede website te moeten afnemen is wat Controlsite voor u te bieden heeft. Alle websites zijn meteen zichtbaar op een smartphone.
     

    Overzichtelijk beheer systeem (CMS)
    Controlsite heeft een systeem ontwikkeld waarbij u tijdens het aanpassen van uw teksten of andere content, in uw website blijft werken. Zo blijft u altijd het overzicht houden tijdens het aanpassen van de website.
     

    Helpdesk voor support
    Toch hulp nodig? Wij begeleiden u graag. U kunt ons altijd even bellen voor vragen of hulp. Ook hebben wij mogelijkheden om uw computer over te nemen, zodat wij "live" mee kunnen kijken.
     

    Goed gevonden worden via zoekmachines
    Controlsite is geoptimaliseerd voor zoekmachines zoals o.a. Google.
     

    Hosting
    Al onze diensten en producten zijn inclusief de hosting met domein- en e-mail beheer.

    Bestel de Controlsite website  op: www.dentallianceshop.nl 

    Watch video